Jupiler krijgt 5 maanden de naam “Belgium” als steun aan onze Rode Duivels op het WK.
Als marketeer zeg ik hier toch even: petje af voor de vindingrijkheid en durf van de marketeers bij Inbev.
Want hoewel deze actie voor de scherpzinnigen ongetwijfeld symbool staat voor het clichebeeld van de ‘reclamemaker-marketeer’ moet het gezegd worden: Media-aandacht hebben ze volop. En het zegt misschien meer over de politici zelf dan over de marketeers dat ze zo snel reageren. Misschien toch beter werk maken van fiscale gelijkheid in plaats van enkel op de bedrijven zelf schieten?
Maar dus: als marketeer denk ik, niet slecht gedaan:
- er in een land als België in slagen om een van de weinige zaken waar ‘samenhorigheid’ rond gecreëerd word op grote schaal te linken aan jouw product: check!
- je duurbetaalde sponsering van de Rode Duivels / FIFA world cup tot op jouw product krijgen: check!
- als biermerk je durven vereenzelvigen met een natie: check!
- een spanningmakende opbouw naar een pers-event creëren: check!
- nationale media halen: check!
- Mediawatchers, politici, influencers, Jan en klein Pierke hun (incl. ondertekende) hun mening laten geven: check!
https://twitter.com/SportMinisterie/status/965903120688611328
We are Belgium. Jupiler verdwijnt uit de markt en verandert naam in Belgium. https://t.co/FPYYbjPh5j pic.twitter.com/nhsymqYy7J
— Laure Stuyck (@laurestuyck) February 20, 2018
https://twitter.com/Lachenbe/status/965982525230403584
Belgian beer brand #Jupiler renamed
in touching #Toto tribute : pic.twitter.com/hVKo26opGA— Drizzy Schellespie (@3_esse) February 20, 2018