Mijn geweldige dorpskapper werkt op dinsdag en woensdag zonder afspraak. Geweldig voor mensen die zoals ik af en toe thuiswerken, maar nooit goed weten wanneer het juist uitkomt (en toegegeven, eerder JIT-mensen dan planners zijn). Nu kwam ik daar vandaag toe terwijl er niemand was. Gevolg: 15 minuten later terug buiten. Maar op die tijd dat ik er zat, kwamen er wel 4 mensen binnen. Had ik dus iets later geweest had dat 1 uur wachten betekent (of in mijn geval, gewoon terug naar huis).
Wat als…
… mijn dorpskapper nu eens digitaal ging en:
– ik via een app kon zien of er veel volk zit (oei, dat bestaat, dat is gewoon een camera app).
– ik zijn agenda gewoon kon zien op dagen dat hij wel op afspraak werkt (oei, dat bestaat, dat is gewoon een shared calendar).
– ik mijn bezoek ook onmiddellijk digitaal kon betalen (omdat ik mijn portefeuille weer maar eens vergeten ben (oei, dat bestaat al, dat is een betaal-app van mijn bank).
Uiteraard zou een ‘app’ van mijn kapper waarin alles samenzit geweldig zijn en de ervaring voor die generaties digitale mensen nog beter maken (en voor de kapper een geweldig onderscheidende service zijn), maar ik kan voor mijn kapper morgen alles in het lijstje hierboven gewoon morgen opzetten.
Als de UBK/UCB zijn leden wil ondersteunen om digitaal klantgericht te innoveren, dan hoeft dat geen jaren te duren. Bel mij 🙂