Vakjesdenken, ik ben er persoonlijk nooit echt fan van geweest. Van zodra een job teveel een keurslijf wordt, begin ik toch onrustig te worden. Vandaag wordt in meer en meer bedrijven het evenwicht tussen ‘expertisekennis’ en ‘verantwoordelijkheid’ toch meer en meer herbekeken. En gelukkig maar.
2 concrete voorbeelden:
Marketing & Sales
Typisch 2 werelden, hoewel het volledig kafka is om ze te scheiden. In de boutade dat er zonder Sales morgen geen bedrijf meer is en zonder marketing overmorgen geen bedrijf meer zit ongetwijfeld heel wat waarheid in… als je ze als 2 losstaande werelden heb opgebouwd in jouw onderneming.
Het idee van de Chief Revenue Officer brengt de twee werelden samen en is verantwoordelijk voor de totale customer life cycle. Nuja, wel een nieuwe functietitel natuurlijk…
Marketing & HR
In tijden van crisis vinden mensen en afdelingen elkaar al eens sneller. Zo ook HR en marketing. HR ligt meer en meer onder druk om mensen te vinden. In deze tijden van krapte en werknemers die ook op zoek zijn naar meer dan enkel een paycheck komen ze er niet door enkel blijven recruiters in te schakelen. Marketing – zeker in service omgevingen – beseft al langer het belang van klantgerichte & gepassioneerde mensen doorheen heel de organisatie. Et voila, Employer Branding was geboren.
Welke bruggen in organisaties word jij vrolijk van?